Vår resa till Thailand

Bambu tatuering

Publicerad 2014-02-11 14:44:08 i Allmänt,

Jäkla skit nu har det hänt igen att inlägget som jag skrev försvann.
Men gör ett nytt försök men lite förkortat.

Har funderat på att tatuera mej när jag är här nere. Dom använder sig inte av maskiner utan tatuerar med bambu, hur det går till det vet jag inte men man kan både sola och bada med den första dagen.
Har hittat ett ställe där en fd munk tatuerar och kollat in några motiv som är snygga. Men vad det blir talar jag inte om ännu:)

Eftersom Maria snart åker hem och vill pressa så tillbringat vi mycket tid i solen  men jag måste ibland fly till skuggan för det är så varmt. På dagarna blir det långt över 30 grader.





Fast vi varit här så länge så hittar vi matställen som vi inte varit på med både god och billig mat.:)



I dag när vi skjutsade barnen till skolan så räknade jag till 28 st herrelösa hundar. Men jag har bara sett ca 15 katter under hela tiden vi varit här.:)
Ofta så får man väja för någon hund som ligger mitt på vägen och inte är ett dugg rädd för motorfordon. Dom lyfter knappt på huvudet, jag börjar tro att dom är självmordsbenägna.:)

Filippa gillar alla hundar.

Ikväll när vi köpt pannkaka som vi smaskade på så kom det en tik som säkert nyss fått valpar för tuttarna hängde nästan ner till marken.
Hon ställde sig och kollade på oss med sorgsna ögon så jag bara råkade tappa flera bitar som hon snabbt slukade.

Ok, det var allt från mej....
I morgon är en ny dag i detta paradis.:)

Vi hörs!



Kommentarer

Postat av: emmie

Publicerad 2014-02-12 13:05:23

du måste blogga oftare morskan :)

Svar: Kommer nytt i morgon...
lenajivemark.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela