Vår resa till Thailand

Otäcka drömmar

Publicerad 2014-01-28 14:48:01 i Allmänt,

Vaknade i natt av en otäck dröm. Rädd låg jag i sängen och önskade att Filippa eller Tindra sov brevid mej men dom sov så sött i sina sängar. Var är dom när man behöver dom.:)
Har haft många konstiga drömmar som handlat om arbetskamrater som vunnit 5 miljoner och att några gamla 6 års barn kramat mej o sagt dom saknar mej. Jag har pulsat i snön på jobbet för att sen sitta vid stranden och dricka Chang.:)  Ett riktigt hopkok av intryck och minnen.
Jag hoppas inga spöken kommer inatt.

Har även fått ett erbjudande att jobba på svenska skolan här nere och vet inte hur jag ska göra. Har blivit bekväm med att ha ledig tid från halv nio till kvart över två på dagarna. 
Som ni kanske förstår så är det inte svårt att fylla den tiden med massage, shopping, sol, bad, läsning.
På torsdag ska jag provjobba så efter det vet jag säkert hur jag ska göra men ska jag lyssna på mina stora barn i Sverige så ska jag inte jobba.:)

När vi lämnat barnen i morse åkte vi till Happy beach som var öde när vi kom.



Vi var kvar där ända tills det var dags att hämta barnen från skolan så det är rekord kan man säga. Vi brukar alltid få nog efter nån timme men liggande under parasoll med en bra ljudbok var det riktigt skönt. 
I kväll ska jag börja lyssna på Madame terror som är skriven av Jan Guillou.
Har inte läst/lyssnat på något som han skrivit men hört att den ska vara bra.


Barnen övar kapp song i skolan. Vad det är vet jag inte riktigt men dom trummar och vänder på muggar för att sen skicka vidare till nästa kompis brevid sig.
Det gäller att hålla takten.:)

Oj nu är klockan nio så nu är det dags att sluta blogga för att Face time med oliver som har gått andra dagen på dagis idag. 

Vi hörs!




Kommentarer

Postat av: Strångsjö Helle : )

Publicerad 2014-01-28 15:51:00

Men Lena! Tänk att detta kanske är ända gången i ditt liv som du kan slippa jobba o bara unna dig lite egen tid med sol o massage (förutom när du blir pensionär så klart). Ta vara på tiden o bara slappa o ha det gott, snart är du ju tillbaka till skolans cirkus.

Svar: Ja du har rätt. Vill njuta och ha det bra när jag är här.
lenajivemark.blogg.se

Postat av: Carina

Publicerad 2014-01-28 16:10:25

Jobba får du nog av hemma! Passa på och njut. :)

Postat av: kerstin

Publicerad 2014-01-28 19:10:14

Att ha jobbat på en svensk skola i Thailand måste väl en bra merit att ha med sej hem.En lärare här ifrån Bjästa skall jobba på en svensk skola där nere mosters minne lika med noll har glömt var.Kram till er alla vinterhälsningar moster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela